کاربرد جیوه در ساخت تصفیه آب خانگی

عطارد نسبتاً فعال است. با اکسیژن موجود در هوا واکنش نمی دهد. با برخی از اسیدها وقتی گرم هستند واکنش نشان می دهد، اما با اکثر اسیدهای سرد واکنش نشان نمی دهد.

حقایق عنصر جیوه
جیوه نیز یک عنصر شیمیایی است. نام رایج آن “quicksilver” است. عنصر جیوه نقره ای رنگ است. می تواند خیلی سریع تغییر کند.
جیوه قرمز در تلفن قدیمی استفاده می شود که این عنصر را هم می توان در دماهای بالا منبسط یا بزرگتر کرد در دماهای پایین منقبض می شود یا کوچکتر می شود.
هنگامی که جیوه وارد بدن می شود، خلاص شدن از شر آن دشوار است. بسیاری از رودخانه ها و نهرها با جیوه آلوده هستند.
جیوه در ساخت چراغ ها و باتری ها استفاده می شود. در کلیدهای برق استفاده می شود. همچنین در سموم موش و حشره کش ها وجود دارد. همچنین می توان از آن در پزشکی استفاده کرد.

موارد استفاده از جیوه
فلز جیوه کاربردهای زیادی دارد جیوه به دلیل چگالی بالا در دماسنج ها، فشارسنج ها، فشارسنج ها، فشارسنج ها، دریچه های شناور، سوئیچ های جیوه ای، رله های جیوه، لامپ های فلورسنت و رادیو ضبط قدیمی جیوه دار استفاده می شود.

ترکیبات جیوه کاربردهای زیادی دارند:

کالومل – کلرید جیوه (Hg2Cl2) به عنوان یک استاندارد در اندازه گیری های الکتروشیمیایی و در پزشکی به عنوان یک پاک کننده استفاده می شود.
سابلیمیت خورنده کلرید جیوه (HgCl2) به عنوان یک حشره کش مانند سم موش و ضدعفونی کننده استفاده می شود.
از اکسید جیوه در پمادهای پوستی استفاده می شود.
سولفات جیوه به عنوان کاتالیزور در شیمی آلی استفاده می شود.
جیوه در فشارسنج ها، فشارسنج ها، دماسنج ها، فشارسنج ها، سوئیچ های جیوه ای، دریچه های شناور، رله های جیوه، لامپ های فلورسنت و سایر ابزارها استفاده می شود. در عین حال، نگرانی‌ها در مورد سمیت این عنصر منجر به حذف دماسنج‌های جیوه‌ای و فشارسنج‌ها در محیط‌های بالینی به نفع جایگزین‌هایی مانند دماسنج‌های شیشه‌ای و دماسنج‌های پر از الکل یا گالینستان شده است. به طور مشابه ، فشارسنج‌های جیوه‌ای جایگزین گیج‌های فشار مکانیکی شده‌اند. و سنسورهای کرنش سنج الکترونیکی.

جیوه در پنکه قدیمی با اکثر اسیدها مانند اسید سولفوریک رقیق واکنش نمی دهد و موجب خنک شدن فضای اطراف می شود که افراد به این موضوع توجه می کنند.

اما با اکسید کردن اسیدهایی مانند اسید سولفوریک غلیظ و اسید نیتریک یا آب رگیا، برای ایجاد سولفات، نیترات و کلرید حل می شود. جیوه با سولفید هیدروژن اتمسفر مانند پلاتین واکنش می دهد. جیوه با تکه های متراکم گوگرد که برای جذب جیوه در کیت های نشت جیوه استفاده می شود واکنش نشان می دهد (کیت های نشت اغلب از کربن فعال و روی پودر شده استفاده می کنند).

فولمینات جیوه (II) یک ترکیب بسیار مهم در تولید مواد منفجره و سلاح گرم است. این ترکیب معمولا در سلاح ها به عنوان پرایمر کارتریج استفاده می شود. از آنجایی که به طلا اجازه می دهد از طریق مخلوط های متحرک آب و شن غرق شود، جیوه به طور سنتی (به طور گسترده) در فرآیند استخراج هیدرولیک طلا استفاده می شود.

همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از جیوه در تلویزیون قدیمی سونی با ما همراه باشید.

ذرات نازک طلا می توانند ملغمه ای از جیوه و طلا را تشکیل دهند و در نتیجه نرخ بازیافت طلا را افزایش دهند. در دهه 1960، استفاده از جیوه در مقیاس بزرگ (به دلیل سمی بودن آن) متوقف شد. با این حال، در اکتشاف طلا در مقیاس کوچک (بیشتر مخفیانه)، جیوه هنوز شناخته شده است.

  • منابع:
  1. Mercury: Why is Mercury an Important International Issue?
  • تبلیغات: 
  1. تصاویر جالبی از فرار یک زندانی از راه لوله پلی اتیلن!
  2. الیاف بافته شده در لباس جودوکار از طلا بود!!
  3. مناظره دو رقیب سرسخت در کشور برزیل با توهین شروع شد!
  4. با پوشیدن کت دیگر سردتان نمیشود