فواید نخود سیاه در غذاهای خاص!

مطمئنا، بسیاری فکر می کنند که خوردن نخود کرمانشاه به آنها کمک می کند تا در سال جدید شغل، مهارت جدید یا حتی یک رابطه جدید را نشان دهند.

اگر باور داشته باشید، طرز فکرتان ادامه دارد، این حس مثبت ایجاد می کند و تضمین می کند که امسال سال شما خواهد بود اما برای درک غذا و تاکید آن بر آینده، ابتدا باید گذشته آن را درک کنید.

جسیکا بی. هریس، مورخ، در مقاله ای از نیویورک تایمز با عنوان «رونق با یک نخود شروع می شود» توضیح می دهد که این غذای ساده از غرب آفریقا به ایالات متحده آمده است او نوشت: «بعد از اهلی شدن در آنجا 5000 سال پیش، نخود سیاه کیلویی چشم تقریباً در تمام نقاط قاره به رژیم غذایی مردم راه یافت.

در جنوب، این غذا بیشتر به نام «هوپین جان» شناخته می شود و در حالی که کاملاً مشخص نیست که این نام از کجا گرفته شده است، می توانید شرط ببندید که یک طرف نان ذرت با این غذا جفت می شود.

در اینجا اهمیت هر مورد آمده است:

نخود آبگوشتی: ممکن است کوچک باشند، اما نخودهای بژ و سیاه نماد اصلی شانس در وعده غذایی هستند که به دوران جنگ داخلی باز می گردد مقاله‌ای در Today نشان می‌دهد که نخود فرنگی که قبلاً برای تغذیه گاو استفاده می‌شد، به سرعت در زمان نیاز به منبع غذایی تبدیل شد.

مانند همه غذاهای عالی، نخود سیاه 1401  نیز از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است این غذا از طریق پدربزرگ و مادربزرگ، عمه و عمو و حتی والدین، از سفر آفریقا و جنوب جان سالم به در برده است این به سنتی تبدیل شده است که اعضای خانواده، پیر و جوان را با قدردانی از گذشته در حالی که برای آینده غذا می خورند، به معنای واقعی کلمه متحد می کند.

مانند بسیاری از دستور العمل ها، هیچ دو مورد مشابه نیستند برخی از سرآشپزهای خانگی به دنبال تغییر ادویه ها و حتی مواد اولیه هستند دیگران جرات نداشتند از دستور غذای مادربزرگ خود منحرف شوند اما مهم نیست که اهل کجا هستید، اول سال بیایید، همه جا بشقاب‌ها پر از نخود سیاه، برنج و سبزی‌ها (معمولاً کلرد) با تکه‌ای نان ذرت در کنار آن است اگر صدای این را دوست دارید، طعم این دستور العمل ها را دوست خواهید داشت.

  • منابع:
    1. The Real Reason We Eat Black-Eyed Peas on New Year’s
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…