بیشترین تاثیر نعناع خشک در کاهش ریزش مو اعلام شد

دلیلی وجود دارد که نعناع طعم دهنده رایجی برای نعناع و شپشک برنج، دهانشویه ها و آدامس ها است.

نعناع علاوه بر بوی مطبوع، دارای خواص ضد باکتریایی است که به کشتن میکروب‌هایی که باعث ایجاد پلاک دندانی می‌شوند، کمک می‌کند، که ممکن است تنفس شما را بهبود بخشد (منبع معتبر 12).

در یک مطالعه، افرادی که تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفته بودند و شستشوی ساخته شده با روغن نعناع، درخت چای و لیمو را دریافت کرده بودند، در مقایسه با افرادی که این روغن ها را دریافت نکردند، علائم بوی بد دهان را بهبود بخشیدند (منبع معتبر 13).

در مطالعه دیگری در سال 2013، دانش‌آموزان دختری که دهانشویه‌ای با نعناع دریافت کردند، در مقایسه با گروه کنترل، پس از 1 هفته، بهبودی در تنفس داشتند (منبع معتبر 14).

در حالی که هیچ نصب دزدگیر ماجیکار از مطالعات علمی وجود ندارد که نوشیدن چای نعناع فلفلی همان اثر را دارد، ترکیبات موجود در نعناع فلفلی باعث بهبود تنفس می شود.

خلاصه
نشان داده شده است که روغن نعناع میکروب هایی را که منجر به بوی بد دهان می شوند از بین می برد. چای نعناع فلفلی که حاوی روغن نعناع است ممکن است به بهبود تنفس نیز کمک کند.

4. ممکن است گرفتگی سینوس ها را برطرف کند
نعناع دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی است. به همین دلیل، چای نعناع ممکن است گرفتگی سینوس های ناشی از عفونت، سرماخوردگی و آلرژی را کاهش دهد (منبع معتبر 15).

علاوه بر این، برخی تحقیقات قدیمی نشان می دهد که منتول – یکی از ترکیبات فعال در نعناع – درک جریان هوا در حفره بینی شما را بهبود می بخشد. بنابراین، بخار چای نعناع ممکن است به شما کمک کند احساس کنید که تنفس شما راحت تر است (منبع مورد اعتماد 16).

علاوه بر این، مایعات گرم مانند آب مرغ و چای در برخی نساجی مازندران پارچه قدیمی نشان داده اند که به طور موقت علائم احتقان سینوسی مانند آبریزش بینی، سرفه و گلودرد را بهبود می بخشند (منبع معتبر 17).

اگرچه چای نعناع فلفلی برای اثرات آن بر احتقان بینی مطالعه نشده است، شواهد نشان می دهد که ممکن است مفید باشد.

خلاصه
در حالی که شواهد محدودی وجود دارد که نوشیدن چای نعناع ممکن است به باز کردن سینوس‌های شما کمک کند، یک نوشیدنی گرم حاوی منتول – مانند چای نعناع – ممکن است به شما کمک کند کمی راحت‌تر نفس بکشید.

5. ممکن است انرژی را بهبود بخشد
چای نعناع ممکن است سطح انرژی را بهبود بخشد و خستگی را کاهش دهد.

در حالی که هیچ مطالعه خاصی در مورد چای نعناع وجود ندارد، تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات طبیعی موجود در نعناع ممکن است اثرات مفیدی روی انرژی داشته باشند.

در یک مطالعه، 24 جوان سالم در طول یک آزمایش شناختی با مصرف کپسول روغن نعناع، خستگی ذهنی کمتری را تجربه کردند (منبع معتبر 18).

در مطالعه دیگری نخ ابریشم مشخص شد که رایحه درمانی روغن نعناع به طور موثرتری نسبت به دارونما در افرادی که در مرکز قلب و عروق بستری شده اند، بروز خستگی را کاهش می دهد (منبع مورد اعتماد 19).

خلاصه
در برخی از مطالعات نشان داده شده است که روغن نعناع باعث تسکین خستگی ذهنی و جسمی می شود، اما تحقیقات به طور خاص در مورد چای نعناع وجود ندارد.

بیشتر در ویتامین ها تماشا کنید
بیشتر تماشا کنید
6. ممکن است به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند
از آنجایی که نعناع فلفلی به عنوان شل کننده عضلات عمل می کند، ممکن است دردهای قاعدگی را تسکین دهد (منبع معتبر 15).

در حالی که چای نعناع فلفلی در این زمینه مطالعه نشده است، ترکیبات موجود در نعناع فلفلی علائم را بهبود می بخشد.

در یک مطالعه بر روی 127 زن مبتلا به پریودهای دردناک، کپسول های عصاره نعناع به اندازه یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی در کاهش شدت و مدت درد موثر بودند (منبع معتبر 20).

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما ممکن است چای نعناع نیز اثرات مشابهی داشته باشد.

  • منابع:
    1. 8 Health Benefits of Mint
  • تبلیغات: 
    1. پزشکی که با استفاده از گوشت مرغی بیماری ام اس را درمان کرد
    2. 7 چالشی که برای موفقیت باید با آن مواجه شوید
    3. کچلی خود را با این کار از بین ببرید
    4. ساخت مقوا هایی که از پر لطیفتر هستند!