با خوردن سس سویا در بازار از تشدید بیماری ام اس جلوگیری کنید!!!

آلرژی به سویا نوعی حساسیت غذایی است. شیوع آن مطالعه نشده است، اما در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.

این با بخش قابل توجهی از واکنش های آلرژیک ناشی از مواد غذایی تهدید کننده زندگی همراه است.

آلرژی به سس سویا در بازار ممکن است در چند دقیقه اول تا چند ساعت پس از مصرف سویا علائمی را نشان دهد.

معمولاً به صورت کهیر و خارش در دهان ظاهر می شود. در موارد نادر، می تواند علائم جدی تهدید کننده زندگی ایجاد کند.

این موارد بیشتر در افرادی رخ می دهد که آسم دارند و قبلاً به برخی از مواد غذایی دیگر واکنش آلرژیک دارند.

واکنش های آلرژیک خفیف معمول؛ سوزن سوزن شدن در دهان، کهیر، اگزما به شکل خارش و پوسته پوسته شدن پوست، تورم لب ها، زبان، گلو، صورت یا هر قسمتی از بدن، خس خس سینه و/یا مشکل در تنفس، آبریزش بینی، درد شکم و معده تهوع، استفراغ، اسهال و به صورت بثورات پوستی ظاهر می شود.

سس

اگر پس از مصرف سویا یا محصولات سویا چنین علائمی را تجربه کردید، باید با پزشک خود مشورت کنید.

در موارد نادر و تهدید کننده زندگی، یک توده و تورم در گلو رخ می دهد. نفس کشیدن سخت می شود فشار خون ممکن است به طور ناگهانی کاهش یابد و فرد دچار شوک شود.

ضربان قلب افزایش می یابد؛ سرگیجه، سبکی سر و از دست دادن هوشیاری. در چنین مواردی باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اگرچه سس سویا مانند بسیاری از مواد غذایی دیگر، غذایی است که اثرات مضر و مفیدی بر بدن انسان دارد، اما همچنان محصولی جنایتکارانه و مشکوک باقی مانده است.

علاوه بر فواید غنی بودن از پروتئین و مواد معدنی و ویتامین‌هایی که قبلا ذکر شد، ادعاهایی نیز وجود دارد که می‌تواند باعث سرطان و اختلالات جنسی در کودکانی شود که در نتیجه مصرف فراوان از آن استفاده می‌کنند، اگرچه با شواهد قطعی نمی‌توان آن را تایید کرد.

اگرچه این ادعاها با مطالعات علمی ثابت نشده است، اما به نظر ما، برای زنان باردار و نوزادان برای اینکه خطری را متحمل نشوند، دقیق‌تر است که بیش از حد غذا نخورند.