استفاده عسل وحشی طبیعی موجب کاهش وزن 20 کیلویی در یک هفته شد

آزمایش‌های مختلفی با استفاده از کشت سلولی برای ارزیابی حساسیت ویروس سنسیشیال تنفسی به عسل ایجاد شد.

نتایج تأیید کرد که درمان با عسل وحشی طبیعی باعث مهار تکثیر ویروسی می شود. تلاش برای جداسازی جزء ضد ویروسی در عسل نشان داد که قند مسئول مهار ویروس سنسیشیال تنفسی نیست، اما می‌تواند متیل گلیوکسال باشد. این جزء عسل ممکن است در افزایش قدرت عسل مانوکا در برابر ویروس سنسیشیال تنفسی نقش داشته باشد.

بنابراین، عسل ممکن است یک درمان ضد ویروسی جایگزین و موثر برای درمان عفونت‌های ویروسی تنفسی، مانند ویروس سنسیشیال تنفسی باشد. با این حال، اقدامات دیگری مانند یک واکسن موثر، هنوز برای کنترل این بیماری ضروری است.

آنفولانزا یک بیماری تنفسی بسیار عفونی با منشا ویروسی است که باعث مرگ و میر بیشتر از ویروس سنسیشیال تنفسی در تمام سنین می شود، به جز در کودکان کمتر از یک سال.

عسل

ویروس های آنفولانزا از طریق هوا به ویژه از قطرات خارج شده در هنگام سرفه و عطسه از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و تهدیدی جدی برای سلامت انسان است و نیاز مبرمی به تولید داروهای جدید علیه این ویروس ها وجود دارد. بنابراین، فعالیت ضد ویروس آنفولانزا عسل از چندین منبع مورد مطالعه قرار گرفت.

نتایج نشان داد که عسل، به طور کلی، و به ویژه عسل مانوکا، دارای فعالیت بازدارنده قوی در برابر ویروس آنفولانزا است که نشان دهنده ارزش دارویی بالقوه است. علاوه بر عسل، بره موم علیه ویروس آنفولانزا نیز مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر می رسد که فعالیت ویروس آنفولانزا را کاهش می دهد.

عسل به ویژه عسل مانوکا دارای خواص ضد ویروسی قوی است. مطالعات نشان می دهد که عسل علیه ویروس واریسلا-زوستر، ویروس سنسیشیال تنفسی، عمل می کند و همچنین دارای فعالیت ضد آنفولانزا است. مطالعات جدید در مورد این خاصیت عسل، عمدتاً با سایر انواع عسل ضروری است.